X
تبلیغات
رایتل

او خواهد آمد

سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 03:13 ق.ظ
بسمه تعالی
پیروزی نهایی
اندیشه پیروزی نهایی نیروی حق و صلح وعدالت بر نیروی باطل و ستیز و ظلم ، گسترش جهانی ایمان اسلامی ، استقرار کامل و همه جانبه ارزش های اسلامی ، تشکیل مدینه فاضله و جامعه ایده آل ، و بالاخره
اجرای این ایده عمومی و انسانی به وسیله شخصیتی مقدس و عالی قدر که در روایات متواتر اسلامی ، از او به «مهدی» تعبیر شده است ، اندیشه ای است که کم و بیش همه فرق اسلامی (با تفاوتهایی)
بدان مومن و معتقدند .
زیرا این اندیشه به حسب اصل و ریشه قرآنی است. این قرآن مجید است که با قاطعیت تمام ، پیروزی نهایی ایمان اسلامی (توبه 33 وصف 9 ) ، غلبه قطعی صالحان و متقیان (انبیاء 105 ) ، کوتاه شدن دست ستمکاران و جباران برای همیشه (قصص 5 ) ، و آینده درخشان و سغادتمندانه بشریت (اعراف 128 ) رانوید
داده است . این اندیشه بیش از هر چیز مشتمل بر عنصر خوش بینی نسبت به جریان کلی نظام طبیعت و سیر تکاملی تاریخ و اطمینان به آینده ، و طرد عنصر بد بینی نسبت به پایان کار بشر است ؛ که طبق بسیاری از نظریه ها و فرضیه های فوق العاده تاریک و ابتر است .
انتظار فرج
امید و آرزوی تحقق این نوید کلی جهانی انسانی ، در زبان روایات اسلامی ، « انتظار فرج» خوانده شده است و عبادت بلکه افضل عبادات است . اصل انتظار فرج از یک اصل کلی اسلامی و قرآنی دیگر استنتاج می شود و آن اصل « حرمت یأس از روح الله است .
مردم مومن به عنایات الهی ، هرگز و در هیچ شرایطی امید خویش را از دست نمی دهند و تسلیم یأس و نا امیدی
و بیهوده گرایی نمی گردند . چیزی که هست این انتظار فرج و این عدم یأس از روح الله در مورد یک عنایت عمومی و بشری است ، نه ظخصی یا گروهی ، و به علاوه ، توأم است با نوید های خاص و مشخص که به آن قطعیت داده است .
دو گونه انتظار
انتظار فرج و آرزو و امید و دلبستن به آینده دو گونه است :
1- انتظاری که سازنده و نگهدارنده است ، تعهد آور است ، نیرو آفرین و تحرک بخش است ، گبونه ای که می تواند نوعی عبادت و حق پرستی شمرده شود .
2- انتظاری که گناه است ، ویرانگر است ، اسارت بخش است ، فلج کننده است و نوعی « ابا حیگری »
باید محسوب شود .
این دو نوع انتظار فرج ، معلول دو نوع برداشت از ظهور عظیم مهدی موعود « عج » است . و این دو نوع برداشت به نوبه خود ، از دو بینش درباره تحولات و انقلابات تاریخی ناشی می شود .

جامعه ایده آل
آرمان قیام و انقلاب مهدی «ع» یک فلسفه بزرگ اجتماعی اسلامی لست ، این آرمان بزرگ گذشته ار این که الهام بخش ایده و راه گشای بسوی آینده است ، آیینه بسیار مناسبی است برای شناخت آرمانهای اسلامی .
این نوید ، ارکان و عناصر مختلفی دارد که برخی فلسفی و جهانی است و جزیی از جهان بینی اسلامی است ، برخی فرهنگی و تربیتی است ف برخی سیاسی است ، برخی اقتصادی است ف برخی اجتماعی است ، برخی انسانی یا انسانی – طبیعی است .
اکنون مجال بحث تفصیلی یا ارایه مدارک از قرآن یا سنت نیست ، فقط برای این که ماهیت «انتظار بزرگ»
روشن شود بصورت اجمال درباره مشخصات این نوید بزرگ به بررسی می پردازیم :
1- خوشبینی به آینده بشریت .
2- پیروزی نهایی صلاح و تقوی و صلح و عبادت و آزادی و صداقت بر زور و استکبار و استبداد و ظلم و اختناق ودجالگری و فریب .
3- حکومت جهانی واحد .
4- عمران تمام زمین در حدی که نقطه خراب و آباد ناشده باقی نماند .
5- بلوغ بشریت به خردمندی کامل و پیروی از فکر و آزادی از اسارت شرایط طبیعی و اجتماعی و غرایز حیوانی .
6- حداکثر بهره گیری از مواهب زمین .
7- برقراری مساوات کامل میان انسان ها در امر ثروت .
8- منتفی شدن کامل مفاسد اخلاقی از قبیل زنا ، ربا ، شرب خمر ، آدمکشی و..... وخالی شدن روان ها از عقده ها و کینه ها .
9- منتفی شدن جنگ و برقراری صلح و صفا و محبت و تعاون .
10- سازگاری انسان و طبیعت .
هر کدام از این ها نیاز به تجزیه و تحلیل و استدلال دارد ، امیدوارم که در آینده نزدیکی این مهمرا انجام دهم ، این جا منظور ما صرفا ً شناساندن ماهیت این نوید و آرمان اسلامی است .


_ از مجموع آیات و روایات استنباط می شود که قیام مهدی موعود «عج» آخرین حلقه از حلقات مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان بر پا بوده است.
«مهدی موعود «عج» تحقق بخش ایده آل همه انبیاء واولیاء و مردان مبارز راه حق است .

یا مهدی «عج»

او خواهد آمد ای دوستان ...................


del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo